Instondo
Instondo Thema's Tijdschriften Academy Webshop Congressen Contact Over ons
Inloggen
Instondo
Home ArtikelenAbonnement
Contact Over ons
Home Artikelen Abonnement
Mijn gegevens Mijn abonnementen Mijn opleidingen
1
Mijn congressen
1
Mijn wensenlijst Uitloggen
  1. Artikelen
  2. Formatief evalueren

Formatief evalueren

Marlies van der Burg, Anneke Noteboom - 18 november 2019
Delen
Formatief evalueren in het onderwijs krijgt s teeds meer volgers. Leraren die ermee kennismaken herkennen enerzijds dat het veel bevat van wat ze dagelijks al doen en anderzijds dat het tegemoet komt aan problemen die ze in de klas ervaren bij grote niveauverschillen, motivatie van leerlingen en de methode die als een harnas voelt. Wat houdt formatief evalueren eigenlijk in? En hoe kun je als IB’er je team hierbij ondersteunen en stimuleren?

Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!

TIB 2019 / nr 2

Vorige Volgend
Download PDF

Rubriek

Innovatief

Onderwerpen

Feedback Leerkrachtvaardigheden Opbrengstgericht werken Volgen van ontwikkeling

Meer in deze editie

Praktijk
Peuters en kleuters samen in de klas!
Suzan van den Berg, Dian Fluijt
Interview
"Verbinding van de professionals op de werkvloer is de absolute voorwaarde voor een doorgaande ontwikkeling"
Walter van de Calseyde, Imke Denissen
Ontwikkelingen
Filosoferen met kinderen op de basisschool: werken aan persoonsvorming
Fred Delhaas
Praktijk
Samen ontzorgen
René Peeters
Achtergrond
IB'er: tot hier en nu verder?!
Peter Laros, Nikkie Laros
Checklist
Checklist: Peuters en kleuters samen in de klas
Loek Heida
Checklist
Checklist: Aandacht voor socialisatie en persoonsvorming
Peter Laros
Link kopiëren
Instondo Instondo B.V.
Binnen Kalkhaven 231
3311 JC Dordrecht

Klantenservice

Algemene voorwaardenDisclaimerCRKBONieuwsbrief

Contact

078 645 5085

info@instondo.nl

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

Aanmelden
© Copyright 2025 Uitgeverij Instondo