Instondo
Instondo Thema's Tijdschriften Academy Webshop Congressen Contact Over ons
Inloggen
Instondo
Home ArtikelenAbonnement
Contact Over ons
Home Artikelen Abonnement
Mijn gegevens Mijn abonnementen Mijn opleidingen
1
Mijn congressen
1
Mijn wensenlijst Uitloggen
  1. Tijdschrift Intern Begeleiden
  2. Artikelen
  3. Beoordelen zonder cijfers?

Beoordelen zonder cijfers?

Bert Groeneweg - 18 november 2019
Delen
Kan dat eigenlijk wel, rapporten zonder cijfers? Voor wie is dat goed? Wellicht is het beter voor het leerklimaat op school en neemt het de prestatiestress bij leerlingen weg. Stel dat het goed zou zijn om het cijfers geven uit het onderwijs te halen, zouden we dan bereid zijn dat te doen? Kunnen IB’ers trouwens zelf wel zonder cijfers? Immers, daarmee hebben ze ‘overzicht’ over de prestaties van leerlingen en kunnen ze collega’s helpen.

Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!

TIB 2019 / nr 1

Vorige Volgend
Download PDF

Rubriek

Ontwikkelingen

Onderwerpen

Cognitieve ontwikkeling Internationaal/innovatief Leerkrachtvaardigheden Volgen van ontwikkeling

Meer in deze editie

Praktijk
Op weg naar een pedagogisch sensitief team
Loek Heida
Interview
"Pedagogische sensitiviteit is te ontwikkelen!"
Walter van de Calseyde
Innovatief
Alle hens aan dek; help, een datalek!
Nikkie Laros
Praktijk
Sociale steun aan kinderen die thuis onveilig opgroeien
Edith Geurts
Achtergrond
Over verschillen in sensitiviteit voor de omgeving
Patricia Bijttebier
Checklist
Checklist: Werken aan pedagogische sensitiviteit
Loek Heida
Checklist
Checklist: Reflecteren op de groepsbespreking op jouw school
Vivian van Alem
Link kopiëren
Instondo Instondo B.V.
Binnen Kalkhaven 231
3311 JC Dordrecht

Klantenservice

Algemene voorwaardenDisclaimerCRKBONieuwsbrief

Contact

078 645 5085

info@instondo.nl

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

Aanmelden
© Copyright 2025 Uitgeverij Instondo