Instondo
Instondo Thema's Tijdschriften Academy Webshop Congressen Contact Over ons
Inloggen
Instondo
Home ArtikelenAbonnement
Contact Over ons
Home Artikelen Abonnement
Mijn gegevens Mijn abonnementen Mijn opleidingen
1
Mijn congressen
1
Mijn wensenlijst Uitloggen
  1. Artikelen
  2. Perspectief van leerkrachten op lesgeven aan nieuwkomers

Perspectief van leerkrachten op lesgeven aan nieuwkomers

Charlotte van Keulen - 9 november 2019
Delen
Naar aanleiding van de forse toename van asielzoekers- en vluchtelingenkinderen heb ik in 2015 onderzoek gedaan onder leerkrachten, schoolleiders en IB’ers naar wat het betekent om deze kinderen les te geven. Een probleem of een uitdaging voor de school? In dit artikel geven we een aantal praktische overwegingen om het onderwijs aan kinderen van nieuwkomers in ons land zo goed mogelijk te organiseren. De gebruikte citaten zijn van respondenten in het onderzoek.

Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!

TIB 2016 / nr 3

Vorige Volgend
Download PDF

Rubriek

Praktijk

Onderwerpen

Communicatie Nieuwkomers/NT2

Meer in deze editie

Interview
"Onderwijs aan nieuwkomers is de ultieme vorm van passend onderwijs"
Lenneke Grobbe, Marieke Postma
Innovatief
Disharmonisch intelligentieprofiel 1
Nikkie Laros
Ontwikkelingen
Dialooginstrument Handelingsgericht Werken
Tijn Nuyens
Praktijk
Zo'n tandem, is dat iets voor ons?
Bob Maas
Achtergrond
Samen leren samenwerken!
Corrine Bleecke, Karine de Jong
Checklist
Checklist: Kinderen van nieuwkomers
Bert Groeneweg
Checklist
Checklist: Klachtenregeling en wat betekent dit voor de IB'er?
Tilly Lansbergen
Link kopiëren
Instondo Instondo B.V.
Binnen Kalkhaven 231
3311 JC Dordrecht

Klantenservice

Algemene voorwaardenDisclaimerCRKBONieuwsbrief

Contact

078 645 5085

info@instondo.nl

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

Aanmelden
© Copyright 2025 Uitgeverij Instondo