Instondo
Instondo Thema's Tijdschriften Academy Webshop Congressen Contact Over ons
Inloggen
Instondo
Home ArtikelenAbonnement
Contact Over ons
Home Artikelen Abonnement
Mijn gegevens Mijn abonnementen Mijn opleidingen
1
Mijn congressen
1
Mijn wensenlijst Uitloggen
  1. Artikelen
  2. Het signaleren van (ernstige) rekenproblemen

Het signaleren van (ernstige) rekenproblemen

Joep van Vugt - 5 november 2019
Delen
De eerste stap in het opsporen en oplossen van rekenproblemen, is het signaleren. Dit doe je niet alleen door middel van toetsen, maar het vraagt om bewust, doelgericht, selectief en systematisch observeren van kinderen tijdens een rekenles. Dat betekent dat je weet moet hebben van de opbouw van de leerstof en de leerlijn, verschillende strategieƫn en de leerstijl van de kinderen.

Wil je het gehele artikel lezen? Neem een abonnement op dit tijdschrift!

TIB 2013 / nr 1

Vorige Volgend
Download PDF

Rubriek

Innovatief

Onderwerpen

Leerproblemen Rekenen

Meer in deze editie

Praktijk
Drie kenmerken van een goed gesprek
Ron Benjamins
Interview
"Omarm je tekorten en doe er wat mee!"
Louis Cauffman
Achtergrond
Een nieuw onderwijsconcept. Doen? Of toch maar liever niet?
Jacques van den Born, Henk Derks
Ontwikkelingen
Passend Onderwijs: De Leoz-ontwikkelscan
Hetty Simons
Achtergrond
Lijstjes die verleiden tot anders (bege)leiden
Bert Groeneweg
Checklist
Checklist: Gesprekken met ouders
Checklist
Checklist: Oplossingsgerichte feedback
Link kopiƫren
Instondo Instondo B.V.
Binnen Kalkhaven 231
3311 JC Dordrecht

Klantenservice

Algemene voorwaardenDisclaimerCRKBONieuwsbrief

Contact

078 645 5085

info@instondo.nl

Altijd op de hoogte

Meld je aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte van ons aanbod.

Aanmelden
© Copyright 2025 Uitgeverij Instondo